Okullarda “Bağış” Tuzağı: Kayıt Parası Yasal mı?

Okullarda “Bağış” Tuzağı: Kayıt Parası Yasal mı?

ABONE OL
5 Eylül 2025 18:35
Okullarda “Bağış” Tuzağı: Kayıt Parası Yasal mı?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Mersin’deki bazı okullarda velilerden 5 bin, 7 bin, hatta 10 bin TL’ye varan fahiş kayıt paraları istenmesi iddiaları, eğitimde fırsat eşitliği ilkesini zedeleyen ciddi bir sorundur. Milli Eğitim Bakanlığı, devlet okullarında kayıt için herhangi bir ücret alınmasının yasak olduğunu defalarca açıklamıştır. Anayasamızda da güvence altına alınan ücretsiz eğitim hakkı, her çocuğun hiçbir ayrımcılık olmadan eğitim almasını sağlamaktadır.

Bu durum, özellikle ekonomik olarak zor durumda olan aileleri mağdur etmekte ve yasalara aykırı bir uygulamayı gözler önüne sermektedir. Talep edilen bu paralar, ne yazık ki bazı okullarda “zorunlu bağış” adı altında isteniyor ve ödenmediği takdirde kayıt işlemlerinin yapılmadığı ya da güçleştirildiği belirtiliyor.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP