BAŞKAN SEÇER, TARSUS, ÇAMLIYAYLA VE TOROSLAR’IN KIRSAL MAHALLELERİNDE VATANDAŞLARLA BULUŞTU

BAŞKAN SEÇER, TARSUS, ÇAMLIYAYLA VE TOROSLAR’IN KIRSAL MAHALLELERİNDE VATANDAŞLARLA BULUŞTU

ABONE OL
26 Ağustos 2021 08:42
BAŞKAN SEÇER, TARSUS, ÇAMLIYAYLA VE TOROSLAR’IN KIRSAL MAHALLELERİNDE VATANDAŞLARLA BULUŞTU
0

BEĞENDİM

ABONE OL

SEÇER, ÇAMLIYAYLA’DA MAHALLE MUHTARLARIYLA BİR ARAYA GELDİ
“YAPACAĞIMIZ SOSYAL HIZMETLERLE BIZ BU MEMLEKETE IZ
BIRAKACAĞIZ”
SEÇER’DEN MERSİNLİLERE MÜJDE: “GELECEK YIL MAYIS AYINA KADAR
YENI 100 LIMON GELECEK”
“TROLLERIN DIŞINDA HERKES MESKİ’DEN MEMNUN OLMAYA BAŞLADI”
Başkan Seçer, Tarsus, Çamlıyayla ve Toroslar ilçelerini ziyaret ederek hem vatandaşlarla hem
muhtarlarla bir araya geldi. Hayata geçirdikleri hizmetlere dair önemli değerlendirmeler
yapan Seçer, koca koca binalar yapıp çocuklara boş binaları miras bırakmayacaklarını
söyleyerek, “Yapacağımız sosyal hizmetlerle biz bu memlekete iz bırakacağız” dedi.
Toplu taşıma filosuna kazandıracakları yeni Limon otobüslerin müjdesini de veren Başkan
Seçer, “Cumhurbaşkanlığı’ndan imza bekliyorduk, nihayetlendi. Şimdi o da Hazine
Bakanlığı’nda, imzadan çıkmasını bekliyoruz. Gelecek yıl Mayıs ayına kadar yeni 100
limon gelecek” ifadelerini kullandı.
Başkan Seçer, kamuoyunun merakla beklediği Mersin Metrosu hakkında da “Metro ihalesini
sonuçlandıracağız. Hangi firmanın, ne kadar bir ihale bedeli ile hangi koşullarda
aldığını kamuoyuna açıklayacağız” bilgisini paylaştı. MESKİ’nin gerçekleştirdiği projeleri
de değerlendiren Başkan Seçer, “Trollerin dışında herkes MESKİ’den memnun olmaya
başladı. Trollerin dışında diyorum çünkü ne olsa MESKİ’den bulunuyor. MESKİ iyi
işler yapıyor, yine kötü” ifadelerini kullandı.


Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, kırsal mahalle ziyaretlerini Tarsus,
Çamlıyayla ve Toroslar ilçelerinde muhtar ve vatandaş buluşmalarıyla sürdürdü. Seçer,
bürokratları ile birlikte gerçekleştirdiği ziyaretlerde ilk olarak Çamlıyayla Ergene’de ilçedeki
muhtarlarla kahvaltı etkinliğinde buluştu. Başkan Seçer, programın devamında Çamlıyayla
ilçesinde Kisecik, Tarsus’ta Boztepe, ardından ise Toroslar ilçesinde Çapar mevkii, Kızılkaya,
Değirmendere ve Alanyalı Mahallelerinde vatandaşlarla bir araya gelerek sorun ve talepleri
yerinde dinledi.
“Birlikten kuvvet doğar”
Başkan Seçer’in kırsal mahalle ziyaretlerine CHP Mersin Milletvekili Cengiz Gökçel, CHP il
ve ilçe yöneticileri, Büyükşehir Belediyesi Meclis üyeleri ve bürokratları katıldı. Çamlıyayla
mahalle muhtarlarıyla buluşmasında hizmetleri değerlendiren Başkan Seçer, “Hem ilçe
belediyemiz hem Büyükşehir olarak belediye başkanlarının mensup olduğu siyasi
partiye bakmaksızın, ortak paydada Çamlıyayla için hizmetleri ne kadar etkin, ne
kadar çabuk, ne kadar kaliteli ulaştırabiliriz bunun gayreti içerisindeyiz. Yaklaşık 29
aylık bir yönetim süremizde bugüne kadar herhangi bir sorun yaşamadığımız
Çamlıyayla Belediyemiz ile inşallah dönemin sonuna kadar da yaşamayacağımızı
düşünüyorum. Bu hizmetleri muhtarlarımız, ilçe belediyemiz, Büyükşehir Belediyemiz

ve bunları gözeten Meclis üyelerimizin katkılarıyla sürdürme zorunluluğumuz var.
Bunu önemsememiz lazım. Birlikten kuvvet doğar” dedi.
“Vatandaş memnuniyetini ön plana çıkarmaya gayret ediyoruz”
Çamlıyayla gibi yaz nüfusu ile kış nüfusu arasında uçurumların olduğu yerleşim yerlerinde en
temel taleplerin belli başlıklar altında yoğunlaştığını söyleyen Başkan Seçer, bu talepleri yol,
temiz içme suyuna erişim, çevre temizliği ve sinekle mücadele olarak sıraladı. Temel talepler
konusunda hizmetlerin etkin bir şekilde yapılması durumunda diğer hizmetlerin de daha rahat
bir şekilde yapılabileceğini dile getiren Seçer, “Çünkü dağınık bir ilçe. İnsanlar beni de
arıyor bu bölgeyi de iyi tanıdığım için. Ben o insana diyemiyorum ki orası ilçe
belediyesinin. Bunu söylemekten açıkçası sıkılıyorum. ‘Tamam’ diyorum, ‘çözeriz’
diyorum. Ya kendi imkanlarımızı seferber ediyoruz, ilçe belediyesinin görev alanı
demeden ya da ilçe belediyesi ile iş birliği yapıyoruz. Sonuç itibariyle vatandaş
memnuniyetini ön plana çıkarmaya gayret ediyoruz. Bugüne kadar bu konuda yardımcı
olan herkese ben çok teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.
“Bu yıl sadece yol asfalt birimine ayırdığımız bütçe yaklaşık olarak 435 milyon lira”
Bu yıl yol yapımlarında bir hayli mesafe aldıklarını söyleyen Seçer, “Bizim bu yıl sadece yol
asfalt birimine ayırdığımız bütçe yaklaşık olarak 435 milyon lira. Biz bunu aşacağız.
Yani bütçe gerçekleşmesi %100’ün üzerinde olacak. Diğer dairelerden bütçe aktardık ki
çalışmalarımızı sürdürebilelim” diye konuştu.
“MESKİ, su konusunda bu yazı kısmi sorunlarla geçirmemizi sağladı”
Kuraklığa bağlı su sıkıntısı ve iklim krizi nedeniyle oluşan çevre sorunlarına da dikkat çeken
Başkan Seçer, MESKİ’nin yaz aylarını minimum su sorunu ile atlatmak adına önemli
çalışmalar yaptığını kaydetti. Başkan Seçer, “Sadece su sıkıntısı değil çevre sorunları, sel
felaketleri en son, ondan önce yangın felaketleri; buradan da küresel ısınmanın ne
menem bir konu olduğunu da belirtmek isterim. Bizim önemli su kaynağımız Papazın
Bağı. Orada dahi suyun kuruduğunu biliyorsunuz. Orada önlemler aldı MESKİ, bizim
bu yazı kısmi sorunlarla geçirmemizi sağladılar. Gerçekten MESKİ bu konuda çok
önemli, çok değerli çalışmalar yaptı” dedi.
“Bu yıl 42 milyon TL sinekle mücadele için kimyasallara ödediğimiz para”
Sinekle mücadele için ayırdıkları bütçe miktarını da paylaşan Başkan Seçer, “Bu yıl 42
milyon TL sinekle mücadele için kimyasallara ödediğimiz para. Biyolojik çalışmaları
ayrı tutuyorum. Yani bu sulama havuzlarına lepistes balığı bırakıyoruz o yumurtaları
yok etsin diye. Sulama havuzları da büyük sorun yaratıyor bize. Biz atmosferi
kirletiyoruz çünkü atmosfere zehir sıkıyoruz, kimyasal sıkıyoruz. Lütfen çevre sağlığı
için, toplum sağlığı için, paramızın zayi olmaması için, güzel bir çevrede yaşamamız için
vatandaşlarımız çevre temizliğine dikkat etsinler” diye konuştu.
“Seçim için değil, hizmet için varım”
Kızılkaya ziyaretinde katıldığı canlı yayında konuşan ve gün sonu değerlendirmesi yapan
Başkan Seçer, gerçekleştirdikleri gezilerin önemini, “Vatandaşlarımız açısından önemli,
değerli. Onların morali yükseliyor bizleri görünce. Bizim de doğal olarak moralimiz
yükseliyor” cümleleriyle anlattı. Başkan Seçer, memnuniyetin ve taleplerin kendilerine

iletildiğini ifade ederek, “Görülüyor ki memnuniyet var gerçekten. Bu da benim çalışma
azmimi, şevkimi artırıyor. Biz de böyle memnuniyet oldukça, gülen yüzler bizi
karşıladıkça ertesi sabah daha erken ve zinde kalkıyoruz yatağımızdan” diye konuştu.
Seçim döneminde söylediği, “Seçim için değil, hizmet için varım” anlayışının devam
ettiğini ifade eden Başkan Seçer, “Seçime az bir süre kaldı. O zaman çıkarız er
meydanına, el mi yaman bey mi yaman orada görürüz. Nelerin olacağını orada görürüz.
O zaman bizim de söyleyeceğimiz sözler olur ama şimdi herkes bizlere yardımcı olmaya
gayret etsin. Biz ne söylüyorsak doğruları söylüyoruz. Onlar daha çok siyaseten bunu
yapıyorlar. Böyle alışmışlar, Türk siyaseti böyle gelmiş ama bundan sonra böyle gitme
şansı yok. Sistem çöküyor. Siz dünyaya ayak uyduramazsanız çökeceksiniz. Z kuşağının
yanından geçecek siyasetçiler değil bu anlayışta siyasetçiler. Dolayısıyla sizin kendinizi
güncellemeniz lazım. Zaten millet kavgadan, gürültüden bıkmış, bezmiş” diye konuştu.
“1 lira borç kullandırmıyorlar ama geçmiş dönemin borcunu ödetiyorlar”
Meclis’te engellenmek istemediklerini sözlerine ekleyen Başkan Seçer, “Bir de bizi
Meclis’te engellemesinler. 1 lira borç kullandırmıyorlar ama geçmiş dönemin borcunu
ödetiyorlar. Bakın her yıl 200 milyon lira faiz ödüyorum ben. İnşallah 2021 yılında artık
azalacak. 1 milyar 561 milyon faizli borç devraldık, banka borcu devraldık. Biz
borçlanamıyoruz. Bir 2019 yılında 164 milyon lira zar zor borçlanma aldık. Ondan
sonra sen sağ ben selamet. 2 senedir borçlanma alamıyoruz. Zorlanıyoruz. Çok daha
fazla yaparız, yapıyoruz. Rasyonel kullanıyoruz parayı. Ayakları yere basan projeler
üzerinden yürüyoruz. Bakın geldik her tarafa saldırmadık. İlk dönem geldiğimiz yıl
zaten bütçemizi, yatırım programını, strateji programı biz yapmamıştık. Daha dengeli
gittik, ikinci yıl yatırımları askıya aldık. Pandemi, farklı koşullar gelişti, ne yaptığımızı
bildik” dedi.
“İşler rayına oturdukça yatırımlarımız artıyor”
Seçer, ayakları yere basan projelerle yatırımlar yaptıklarını ve bu yatırımların gerçekleşme
oranlarının yüksek olduğunu ifade ederek, “2020 yılında yol asfalt biriminde tahakkuk
edilen yatırım miktarı 142 milyon lira, yani gerçekleşen. Şu anda 15 Ağustos itibari ile
2021 yılının 315 milyon TL. Demek ki işler rayına oturdukça yatırımlarımız artıyor.
Daha yılın tamamlanmasına yaklaşık olarak 4 ay var. İşte böyle bir belediye, ayakları
yere basan. İşte bir ihale gerçekleştirdik. 13 firma girdi, canlı yayınlandı, şeffaf. 13
firma girdiyse bu belediye demek ki itibarlı bir belediye. Bazı kurumlar ödeme sıkıntısı
yaşarken, borçlanma alamamasına rağmen, kötü borç mirasını ödemesine rağmen yine
de bu hizmetleri yapıyor” diye belirtti.
“Metro ihalesini sonuçlandıracağız”
Başkan Seçer, söz verdikleri hizmetleri hayata geçirmeye devam ettiklerini belirterek, şunları
söyledi:
“ ‘Göçmen Katlı Kavşağı yapılacak’ dedik, yapılacak. Çünkü bu ihale içerisinde. Hal
Katlı Kavşağı yapılacak mı, yapılacak, bu ihale içerisinde. Tarsus’ta 2 tane katlı kavşak
yapılacak mı, yapılacak, bu ihale içerisinde. Tarsus’ta Berdan Nehri üzerine köprü
yapılacak mı, yapılacak, bu ihale içerisinde. Merkezde yollar yapılacak mı, yapılacak,
bu ihaleler içerisinde. Biz ne yaptığımızı biliyoruz, emin adımlarla gidiyoruz. Metro

ihalesini sonuçlandıracağız. Hangi firmanın bu ihaleyi aldığını, ne kadar bir ihale bedeli
ile hangi koşullarda aldığını kamuoyuna açıklayacağız. Şu anda bono ihracına çıktık.
Hazine Bakanlığı, Hazine Bakanı’nın Sayın Elvan’ın imzasını bekliyoruz. Gerekli bilgi
notlarını arkadaşlarımız kendilerine ulaştırıyorlar. Kısa süre içerisinde imzadan çıktığı
zaman, finansman temin edildiği zaman da yani imza atıldığı zaman temeli de atacağız,
yer teslimini yapacağız. İnşallah Mersin’e asrın projesinin ilk etapta 13.4 km’lik 11
istasyondan oluşan metroyu kazandıracağız. Daha sonra tramvayı fuar alanından
GMK üzerinde metro bağlantılı Üniversite Hastanesi, üniversite ve üniversite yolundan
bir ring şekilde yaklaşık olarak 8 km. Yine eski otogardan şu anda metronun doğu
noktası olan, nihai noktası olan eski istasyondan Şehir Hastanesi ve yeni otogara kadar
da üçüncü etabı hemzemin raylı sistemi, hafif raylı sistemi götüreceğiz.”
“Gençliğe, kültüre, sanata, Mersin’e yapacağımız katkılarla biz adımızdan
bahsettireceğiz”
Yaptıkları her projenin modern bir Mersin için olduğunu ifade eden ve gelecek yıllara
bırakılacak önemli çalışmalar olduğunu kaydeden Başkan Seçer, “Mersin her şeye layık.
Bakın 30 kilometre raylı sistem projesinden bahsediyorum. Dar alanda vizyonsuz
söylem içerisinde değiliz. Koca koca binalar vadetmiyoruz. Koca koca binalar yapıp
çocuklarımıza boş binaları miras olarak bırakmayacağız. Bu tip modern, çağdaş,
geleceği olan toplu taşıma araçlarını, daha üreten bir Mersin için tarım desteklerini,
yoksuluna, geliri düşük insanına, devletin şefkatine ihtiyacı olan ailelere yapacağımız
sosyal hizmetlerle biz bu memlekete iz bırakacağız. Gençlerimizin eğitimine yaptığımız
katkılarla, kültüre, sanata, modern bir Mersin’e, geleceği olan bir Mersin’e yapacağımız
katkılarla biz adımızdan bahsettireceğiz.”
“İlk 29 ayda önemli işler yaptı Mersin Büyükşehir Belediyesi”
Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak 29 ayda önemli hizmetler yaptıklarını, bunu da
vatandaşların gördüğünü ifade eden Seçer, “Hizmet eden, halkın parasını son kuruşuna
kadar dikkatli kullanan, akıllıca yatırımlar yapan, insanları kucaklayan, insanları
ayırmayan; çünkü çok renkli bir memleket Mersin; bu tarz söylemler ve siyasetçiler
kazanacak bundan sonra. İlk 29 ayda önemli işler yaptı Mersin Büyükşehir Belediyesi.
Güneş balçıkla sıvanmaz. Tüm Türkiye takip ediyor, değerlendiriyor. Bu konuyla ilgili
bütün otoriteler Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet noktasında çok değerli
çalışmalar yaptığını biliyor” dedi.
“Gelecek yıl Mayıs ayına kadar yeni 100 limon gelecek”
Toplu taşımaya 87 yeni Limon otobüs kazandırdıklarını hatırlatan Başkan Seçer, yeni
alacakları Limon otobüslerin de müjdesini vererek, “100 otobüs alımına daha çıkıyoruz.
Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası’ndan çok önemli bir hibe kredisi sağlamıştık.
Cumhurbaşkanlığı’ndan imzadan bekliyorduk, nihayetlendi. 10 ay sonra da olsa
nihayetlendi. Bu önemli bir adım oldu. Şimdi o da Hazine Bakanlığı’nda, imzadan
çıkmasını bekliyoruz. Gelecek yıl Mayıs ayına kadar yeni 100 Limon gelecek, 12
metrelik ya da körüklü Limon. Bir de geçtiğimiz Meclis’te kabul edildi, ödenek aktardık
Ulaşım Dairesi’ne. 56 adet 9 metrelik dizel, daha çok kırsal bölgelere; şimdi
kullandığımız modeller çok demode, çok yakıt tüketen, astarı yüzünden pahalı, günü
kurtarmak için kullanılan otobüsler ama günü kurtarmak için değil gerçekten

ekonomik, çevre dostu konforlu toplu taşıma araçlarını da artık 2022’nin yarısına kadar
Mersinimize kazandıracağız. Uzun bir süre artık yeni otobüs, lastik tekerlekli toplu
taşıma aracına ihtiyaç olmayacak. Zaten raylı sistemleri de kısa süre içerisinde devreye
aldığınız zaman Mersin merkezde hem lastik tekerlekli toplu taşıma araçları hem de
raylı sistem marka kent modern kent bir Mersin resmini ortaya çıkaracak” ifadelerini
kullandı.
“Trollerin dışında herkes MESKİ’den memnun olmaya başladı”
MESKİ’nin gerçekleştirdiği projeleri de değerlendiren Başkan Seçer, “Trollerin dışında
herkes MESKİ’den memnun olmaya başladı. Trollerin dışında diyorum çünkü ne olsa
MESKİ’den bulunuyor. MESKİ iyi işler yapıyor, yine kötü. Olmayan su faturaları
sosyal medyada MESKİ’yi karalama kampanyasına dönüştürülüyor” diye konuştu.
MESKİ’de gerçekleştirdikleri önemli iyileştirmelerle vatandaşları rahatlattıklarını ifade eden
Başkan Seçer, 12 metreküp devraldıkları 1. kademe kullanım fiyatını 15 metreküpe
çıkardıklarını ifade etti. MESKİ’nin kenti şantiye alanına çevirdiğini belirten Seçer,
“Anamur’dan Tarsus’a kadar her taraf şantiye gibi çalışıyor. Muhtarlar, vatandaşlar
MESKİ’nin bu yıl kuraklık olmasına rağmen susuzluk konusunda müdahalelerinden
memnun” ifadelerini kullandı.
Gökçel: “Milletvekili olarak bugün çok mutluyum”
Kırsal mahalle ziyaretlerinin ardından katıldığı canlı yayında değerlendirmelerde bulunan
CHP Mersin Milletvekili Cengiz Gökçel de konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
“Milletvekili olarak bugün çok mutluyum. Mutluluğum şundan; kırsalda doğmuş bir
köy çocuğu olarak da köylerimize yapılan hizmetlerden de ayriyeten mutlu oldum. 14
Çamlıyayla muhtarının 12 tanesi toplantıya katılmıştı. 12 tanesi de belediyemizin yaptığı
hizmetlerden memnuniyet duyduklarını belirtti. Yapılan hizmetlerin kendilerine
zamanında, kaliteli ulaştırıldığını söylediler. Bu bizim aslında ülkemizde Cumhuriyet
Halk Partisi’nin vatandaşa hizmet anlayışının da aslında bir yansımasıydı. Buradan ben
Sayın Vahap Seçer’e ve onun çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum.”
Milletvekili olarak CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun talimatlarıyla seçim
bölgelerinde çalışmalar yaptıklarını ve vatandaşlarla bir araya geldiklerini söyleyen Gökçel,
“Bunu Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Mersin’de gösteriyor. Vatandaşlarla bir
araya gelerek, beklentilerini, taleplerini alıyor. ‘Ekonomik olarak kente ne katabilirimi’
vatandaşlarımızdan öğreniyor ve ona göre hizmetlerini yapmaya çaba sarf ediyor. İşte
bu Türk demokrasisini de, Türkiye’nin ekonomisini de güçlendirecek bir çaba, bir
çalışma. Biz görev aldığımızda ‘halkın kaynaklarını sonuna kadar dürüstçe ve doğru
projelerde kullanıp, hem alt yapısını geliştireceğiz ülkemizin, hem de ekonomisini
güçlendireceğiz’ diyorduk. Belediyelerimiz, özellikle Mersin Büyükşehir Belediyemiz ve
Sayın Vahap Seçer, kaynakları olumlu ve yerinde kullanıyorlar. Bundan da mutluluk
duyuyoruz” dedi.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP