AHMET SULA, AKDENİZLİ GENÇLERİN HAYATINA DOKUNDU
Emniyet Müdürü, ressam, şair ve yazar Sula’nın söyleşisi büyük ilgi gördü
AHMET SULA, AKDENİZLİ GENÇLERİN HAYATINA DOKUNDU
Akdeniz Belediyesi tarafından Kültür Merkezi’nde düzenlenen “Farkındalık, Etkileşim, Moral ve
Motivasyon” konulu söyleşide, “Yılın Sanatçısı” ve “Yılın İletişim Uzmanı Ödülü” sahibi; tiyatro, müzik,
resim, kaligrafi ve şiir çalışmalarıyla tüm Türkiye’de tanınan Ahmet Sula Mersinli gençlerle buluştu.
Türkiye başta olmak üzere 50 noktada kişisel resim sergisine katılan, 500’den fazla seminer,
konferans ve söyleşi etkinliğinde yer alan Emniyet Müdürü, ressam, şair ve yazar Ahmet Sula’nın
son durağı Mersin oldu. Akdeniz Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü tarafından Mersin
Kültür Merkezi’nde düzenlenen buluşmaya, Akdeniz Belediye Başkanı M. Mustafa Gültak, birim
müdürleri, emniyet mensupları, çok sayıda öğrenci ve vatandaş katıldı.
Başkan Gültak; “Sula’nın, hayat tecrübesi ve yeteneklerinden faydalanmak istedik”
Söyleşini açılışında söz alan Başkan Gültak, belediye olarak kadınlara ve gençlere yönelik eğitim,
kültür, sanat ve mesleki birçok farklı alanda destek verdiklerinin altını çizdi; milli, manevi kültür
ve değerlerini bilen nesiller yetiştirmek için çalıştıklarını anlattı. Söyleşiye katılması nedeniyle
Ahmet Sula’ya teşekkür eden Başkan Gültak; “Sayın Sula, yıllarca devletine hizmet etmiş, terörle
mücadele etmiş ama o kargaşanın içinde sanatsal bir yönü de ortaya çıkarmış. Kültür ve sanat
benim çok önemli çünkü tarihimize baktığımız zaman; Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet’in birer
kültürü var. Geçmiş de bizim Cumhuriyet de bizim. Çünkü kültürümüz, dini ve milli değerlerimiz
aynı. Bu değerlerin aktarılması da kültür ve sanat olmadan mümkün değil. Bizler de Mersinliler
olarak; Ahmet Sula’nın hem hayat tecrübesinden hem de özel yeteneklerinden faydalanalım
istedik” diye konuştu.
Sula; “Benim mücadelem, önce kendimle başladı”
Söyleşiye türkü söyleyerek başlayan Emniyet Müdürü Ahmet Sula ise, dinleyicilerin büyük
beğenisini topladı. Anlatımlarını gençlere katkılı olması, düşünmeleri ve farkındalık oluşturması
için yaptığını belirten Sula; “Benim mücadelem kendimle başladı. Kendime dedim ki;
‘yeryüzündeki en tehlikeli insan, nefsini ve egosunu terbiye etmeyen insandır. Ben de bunları
terbiye etmesem, yeryüzündeki en tehlikeli insan benimdir.’
Eğer sizler, beni kalbiniz ile dinlerseniz, bugün bu salondan çıktığınız andan itibaren işlerinize,
hayatınıza, bakışınız değişir. Bunun için elimden geleni yapacağım. Sizler de kazanımla çıkarsanız,
kendinizin daha farkında olursunuz. Üzerimde emeği olan anne babamdan ceddime, hocalarıma,
arkadaşlarıma, burayı şereflendiren sizlere ve bizleri sizlerle buluşturan Akdeniz Belediye
Başkanı M. Mustafa Gültak’a teşekkür ederim” diye konuştu.
Konuşmasının aralarında müzik dinletisi ve video gösterimi de yapan Emniyet Müdürü Sula, kendi
yazdığı şiiri de seslendirdi. Etkinliğin sonunda Akdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak, Ahmet
Sula’ya çiçek takdim etti. Program toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.